FAQ’s

خوشحالیم که با مشتریان خود صحبت می‌کنیم و به هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد ما، روند کار و شرکت داشته باشند پاسخ می‌دهیم. در تلاش برای صرفه جویی در وقت بازدید کنندگان خود، در اینجا فهرستی از برخی از متداول‌ترین سؤالات را تهیه نموده‌ایم.

1- ما قطعاتی داشته‌ایم که به نظر نمی‌رسید remarked شده باشند، اما بسته‌بندی اشتباه بود. آیا بازرسی این مشکل را پیدا می‌کند؟

رویکرد بازرسی شامل اندازه گیری ابعاد فیزیکی قطعه با استفاده از کالیپرهای دیجیتالی و مقایسه دیتاشیت است. سبک بسته بندی (DIP-16، PLCC-44، TQFP-48، BGA-256) نیز با دیتاشیت مقایسه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که با مشخصات سازنده مطابقت دارد.

آیا قطعات بازرسی شده در نوار و چرخنده (tape and reel) از طریق بسته‌بندی نیز بازرسی می‌شوند؟

بسته‌بندی قطعات جدا شده و به طور جداگانه تحت بزرگنمایی بازرسی می‌شوند. یک اندازه نمونه مناسب، که با استفاده از استاندارد ANSI AQL تعیین شده است، به طور تصادفی انتخاب می‌شود.

2- بازرسی بصری چه کاری انجام می‌دهد؟

بازرسی بصری وضعیت و بسته بندی قطعات و بسته بندی آنها را بررسی می‌کند. در این روش، قطعات جدید، استفاده نشده، استفاده شده، نوسازی شده، remarked (علامتگذاری  یا مارک دوباره)، وضعیت بسته‌بندی قطعات اصلی، با مهمر و موم کارخانه، فله‌ای و غیره مشخص می‌شود. اگر خریدار خارج از کشور چین است، می‌توانید بدون پرداخت هزینه حمل و نقل و از دست دادن زمان در بارگیری، بررسی کنید ببینید آیا قطعات همان چیزی است که خریده‌اید و انتظار آن را دارید.

3- آیا سایر سطوح بازرسی نیز در دسترس هستند؟

بله، دو سطح وجود دارد. سطح 1 یا بازرسی بصری که قسمت‌های بیرونی را با بزرگنمایی 200x بررسی می‌کند. پایانه‌ها، بسته‌بندی ، مارک و بدنه‌ی دستگاه برای تعیین وضعیت واقعی قطعات مورد بررسی قرار می گیرد.

سطح 2 یا بازرسی فیزیکی، جدا کردن کپسول، لحیم‌پذیری، و رادیوگرافی (اشعه ایکس) را به روند بازرسی سطح 1 اضافه می‌کند. جدا کردن کپسول و اشعه ایکس، فرآیندهای بازرسی داخلی هستند که مشخص می‌کنند آیا مشکلات عمده‌ای مربوط به سخت‌افزار قطعات وجود دارد و آیا در قطعات از ویفرها (wafers) و قالب‌های (dies) اصلی OEM استفاده شده است (کشف تقلب). لحیم‌پذیری (هم برای لحیم دارای سرم و هم لحیم بدون سرب) تعیین می‌کند آیا قطعات با اتصال الکتریکی خوبی به PCB کاربران نهایی متصل می‌شود یا خیر.

4- تفاوت بین جدید، استفاده نشده و علامتگذاری دوباره (remark) چیست؟

ما برای توصیف شرایط قطعات از تعاریف صنعتی استفاده می کنیم. قطعات جدید دقیقاً در شرایطی مشابه با شرایط هنگام خروج از کارخانه هستند. همگی دارای همان کشور مبداء، تاریخ، کد قطعه (lot code) به ازای هر حلقه (reel)، لوله، یا سینی هستند. آنها ممکن است بین حامل‌های حمل و نقل متفاوت باشند، اما کلیه قطعات موجود در آن حامل، باید دارای تاریخ و کد قطعه و کشور مبدا مشابه باشند. قطعات جدید باید در بسته بندی اصلی کارخانه باشند، اما نیازی به مهر و موم کارخانه‌ای نیست.

قطعات استفاده نشده (unused) ممکن است تاریخ و کدهای قطعه و کشور مبدا متفاوتی داشته باشند، اما در غیر این‌صورت بلا استفاده هستند. ممکن است بسته‌بندی از طریق شخص ثالث انجام شود، اما نیازی نیست مواد با بسته‌بندی اصلی در قطعات بدون استفاده باشند.

قطعات remarked دارای مارک اصلی و جایگزین هستند. ‘’remark’’ به این معنی نیست که قطعات بد هستند، بلکه به این معنی است که ریسک بیشتری وجود دارد و ارزیابی بیشتری توصیه می‌شود. ممکن است اصلی، یا بی‌کیفیت، و تقلبی باشند، مسئله اینجاست که چنانچه مارک اصلی داشته باشند، بدون ارزیابی بیشتر نمی‌دانیم چه چیزی در داخل بسته‌بندی است.

5- آیا شما همه قطعات را بازرسی می‌کنید؟

ما برای AQL یا «سطح کیفیت قابل قبول» بر طبق استانداردهای ANSI عمل می‌کنیم. از استاندارد AQL 1% خرابی استفاده می‌کنیم و نمونه‌ای را که به طور تصادفی انتخاب شده است، مورد بازرسی قرار می‌دهیم، کمیت آن در نمودار AQL مشخص نیست. بر طبق این استاندارد، قطعه پذیرفته یا رد می‌شود.

6- آیا شما منبع تامین قطعات هستید؟

7- این مورد چگونه کار می‌کند؟

8- آیا می توانید به من بگویید که تهیه کنندگان خوب چه کسانی هستند؟

9- اگر نمی توانید اثبات کنید، چرا گزارش می‌دهید؟

10- سطح مناسب تست چیست؟

11- چرا آزمایشگاه شما از دفتر شما جدا است؟

12- آیا مهندسین شما واجد شرایط هستند؟

13- قطعات را از کجا باید ارسال کنیم؟

اگر قطعات در ایران  باشند به طور مستقیم، با فهرست بسته‌بندی کامل و چاپ شده به مرکز ما در تهران  بفرستید.

بسیاری از شرکت‌ها به دفتر فروش و بخش اداری ما بسیار نزدیک هستند و برای آنها راحت‌تر است که محموله را مستقیم به ما تحویل دهند. در این صورت، لطفاً از لیست بسته‌بندی (Packing List) استفاده کنید.